28. juli 2020

100 unge parat til at læse Fødevarer og ernæring på Københavns Universitet

Fødevareuddannelse

Bacheloruddannelsen i Fødevarer og ernæring på Københavns Universitetet oplever en stigning omkring 18% i antal optagne fra 2019 til 2020.

På landsplan er der 6% flere studerende der får uddannelsesplads i år, men stigningen på Fødevarer og ernæring på 18% slår dette, og det glæder Annemarie Olsen, viceinstitutleder for undervisning ved Institut for Fødevarevidenskab.

”Verden står med kæmpe udfordringer, hvor en stadig stigende befolkning skal have ernæringsrigtig og velsmagende mad, og hvor bæredygtig produktionen samtidig er en nødvendighed. Fødevareproducenterne får behov for medarbejdere til at løse de komplekse udfordringer, og her er fødevareuddannelsen et af svarene. Vi tilbyder de unge en uddannelse, hvor de studerende i samarbejde med fødevareproducenterne bruger teorien i virkeligheden - og det gør, at vores kandidater er efterspurgte. Det er dejligt, at de unge også ser det," siger hun.

Selvom der er en stor stigning i antal studerende på fødevareuddannelsen, er der fortsat plads til flere nye studerende. For dem, der ikke kom ind i første omgang, er der nu en ekstra mulighed for at få en plads på Fødevarer og ernæring. Frem til 4. august kl. 12, 2020 er der åbent for at søge om optag på fødevareuddannelsen. Læs mere på www.studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/ledige-pladser/