26. juli 2019

86 unge skal læse Fødevarer og ernæring på Københavns Universitet

Fødevareuddannelse

Der er 86 nye studerende, der står klar til studiestart på bacheloruddannelsen i Fødevarer og ernæring på Københavns Universitetet til september. Det er et stigning på knapt 10 % i forhold til 2018, og 68 af de nye studerende har fødevareuddannelsen som deres førsteprioritet.

Foto: Claus Boesen

Optagelsestallene glæder institutleder Anna Haldrup ved Institut for Fødevarevidenskab.

”De unge viser stor interesse for mad og ernæring, men også bæredygtighed i produktionen af fødevarer er et område, der får stort fokus. Her er fødevareuddannelsen en væsentlig faktor. Fødevareproduktionen bruger naturligt mange ressourcer, og vores opgave er at uddanne de unge, så de står godt rustet til at forme vores fremtidige fødevareproduktion, så den bliver endnu mere bæredygtig”.

Men selvom der er flere studerende på fødevareuddannelsen, er der fortsat plads til flere nye studerende. For dem, der ikke kom ind i første omgang, er der nu en ekstra mulighed for at få en plads på Fødevarer og ernæring. Frem til 6. august kl. 12, 2019 er der åbent for at søge om optag på fødevareuddannelsen.

Læs mere på Studieportalen.