18. december 2018

Nyt forum for membranfiltrering

Nyt forum

38 deltagere fra fødevareindustrien og forskningsverdenen var med til det første møde i nyt forum for membranfiltreringsteknologi.

Lilia Ahrné, professor i mejeri procesteknologi ved Københavns Universitet, er blandt initiativtagerne til et nyt forum for membranfiltrering, ”Forum for membrane filtration in food processing”. Formålet er at øge udnyttelsen af membranfiltrering i industrien ved hjælp af blandt andet videndeling.
Membranfiltrering er en separationsproces og en udbredt teknologi i fødevareproduktionen, der bl.a. bruges til at adskille valleproteiner fra mælken.
Det stiftende møde blev holdt 20 september, og 38 deltagere fra universiteter og industrien var med. Det årlige deltagergebyr er 1000-1500 euro, og der forventes to årlige møder.