23. juni 2017

FOOD var vært for stor konference

ICNIRS 2017

Professor Søren Balling Engelsen fra Københavns Universitet (FOOD) har netop været vært for en stor international konference i Bella Centeret: Den 18. Internationale Konference om Nær-infrarød Spektroskopi - ICNIRS 2017.

Mere end 500 delegerede mødtes for nylig i København til en fire-dages konference under temaet "NIR Spectroscopy at work in industry". Forud for selve konferencen var der et to dages pre-konference kursusprogram på Institut for Fødevarevidenskab omhandlende brugen af NIRS. Professor Søren Balling Engelsen og hans sektion Kemometri og Analytisk Teknologi stod i spidsen for konferencen. På konferencen blev professor Søren Balling Engelsen desuden valgt til ny "President Elect" for det internationale NIRS Society (ICNIRS).

Læs også artikel om ny forskning i fødevareanalyse med supercontinuum-laser, der blev præsentret på konferencen.