10. december 2021

Ny professor i bæredygtige fødevarer til KU FOOD

professor til KU FOOD

Den 1. januar 2022 byder vi velkommen til Marianne Thomsen, der er ansat som professor i bæredygtighedsanalyse, bæredygtig fødevareforarbejdning og -produktion.

Foto af Marianne Thomsen
Marianne Thomsens er ny professor på KU FOOD

Marianne Thomsen har en bred økologisk og miljømæssig systemforståelse for bæredygtighed, herunder fødevareproduktion. Hun har et stort nationalt og internationalt netværk, og er en populær samarbejdspartner inden for Sustainability Assessment. Hun vil bl.a. komme til at indgå i diverse samarbejder her på KU FOOD, særligt i forbindelse med Life Cycle Assessment (LCA), og underviser allerede på to kandidatkurser hos os: ”Foods based on plants, algae and fungi” samt ” Sustainable Innovation in Food Science”.

Marianne kommer fra en stilling som professor ved Institut for Miljøvidenskab på Aarhus Universitet.

Ansættelsen af Marianne er en opgradering af instituttets viden om bæredygtig fødevareproduktion, og vi glæder os meget til samarbejdet.