27. september 2019

Nyt forskningsbryggeri indviet på Københavns Universitet

Forskningsbryggeri

Københavns Universitet har fået et forskningsbryggeri, som er placeret på Institut for Fødevarevidenskab (KU FOOD) på universitetets Frederiksberg Campus. KU FOOD står sammen med Den Skandinaviske Bryggerhøjskole for uddannelsen til brygmester. Bryggeriet, der både skal bruges til forskning og uddannelse, blev indviet med to nye bryg den 27. september 2019.

Forskningsbryggeriet på Københavns Universitet. Foto: Lene Hundborg Koss

Indvielsen af bryggeriet fandt sted samtidig med tiltrædelsesforelæsninger af ny professor i fødevarekemi, Marianne Nissen Lund, samt ny professor i plantebaseret fødevarebiokemi, Poul Erik Jensen – begge KU FOOD. Bryggeriet udkom i dagens anledning med to nye øl, der blev serveret til receptionen i forbindelse med tiltrædelsesforelæsningerne.

Læs mere om Marianne Nissen Lunds forskning i fødevarekemi samt Poul Erik Jensens forskning i plantebaseret fødevarebiokemi.

Læs artikel om forskningsbryggeriet

Et af de første bryg blev serveret ved tiltrædelsesforelæsninger af to nye fødevareprofessorer. Foto: Lene Hundborg Koss