Tormod Næs

Tormod Næs

Adjungeret professor


  1. 2015
  2. Udgivet

    A comparison of generalised procrustes analysis and multiple factor analysis for projective mapping data

    Tomic, O., Berget, I. & Næs, Tormod, 2015, I: Food Quality and Preference. 43, s. 34–46 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Combining SO-PLS and linear discriminant analysis for multi-block classification

    Biancolillo, A., Måge, I. & Næs, Tormod, 2015, I: Chemometrics and Intelligent Laboratory Systems. 141, s. 58–67 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Combining analysis of variance and three-way factor analysis methods for studying additive and multiplicative effects in sensory panel data

    Romano, R., Næs, Tormod & Brockhoff, P. M. B., 2015, I: Journal of Chemometrics. 29, 1, s. 29-37 9 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Effects of evoked meal contexts on consumers’ responses to intrinsic and extrinsic product attributes in dry-cured ham

    Hersleth, M., Monteleone, E., Segtnan, A. & Næs, Tormod, 2015, I: Food Quality and Preference. 40, Part A, s. 191–198 8 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Modeling target group heterogeneity in experimental consumer studies

    Jansen, J. J., Menichelli, E. & Næs, Tormod, 2015, I: Food Quality and Preference. 45, s. 50–57 8 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Optimisation of the partial napping approach for the successful capturing of mouthfeel differentiation between brandy products

    Louw, L., Oelofse, S., Næs, Tormod, Lambrechts, M., Rensburg, P. V. & Nieuwoudt, H., 2015, I: Food Quality and Preference. 41, s. 245–253 9 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Pole selection in Polarized Sensory Positioning: insights from the cognitive aspects behind the task

    Ares, G., Antúnez, L., Oliveira, D., Alcaire, F., Giménez, A., Berget, I., Næs, Tormod & Varela, P., 2015, I: Food Quality and Preference. 46, s. 48–57 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Stability in consumer responses to familiar and new chocolates during a period of exposure

    Næs, Tormod, Segtnan, A., Signe Granli, B., Menichelli, E. & Hersleth, M., 2015, I: Food Quality and Preference. 39, s. 176–182 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    The effect of tasting sheet shape on product configurations and panellists’ performance in sensory projective mapping of brandy products

    Louw, L., Oelofse, S., Næs, Tormod, Lambrechts, M., Rensburg, P. V. & Nieuwoudt, H., 2015, I: Food Quality and Preference. 40, Part A, s. 132–136 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    The use of quantile regression in consumer studies

    Davino, C., Romano, R. & Næs, Tormod, 2015, I: Food Quality and Preference. 40, Part A, s. 230–239 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

ID: 22958531