Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Practices of Response in Public Speaking : The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback. / Hansen, Jette Barnholdt.

In: Review of Communication, Vol. 16, No. 2-3, 06.2016, p. 213-221.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Hansen, JB 2016, 'Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback', Review of Communication, vol. 16, no. 2-3, pp. 213-221. https://doi.org/10.1080/15358593.2016.1187450

APA

Hansen, J. B. (2016). Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback. Review of Communication, 16(2-3), 213-221. https://doi.org/10.1080/15358593.2016.1187450

Vancouver

Hansen JB. Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback. Review of Communication. 2016 Jun;16(2-3):213-221. https://doi.org/10.1080/15358593.2016.1187450

Author

Hansen, Jette Barnholdt. / Practices of Response in Public Speaking : The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback. In: Review of Communication. 2016 ; Vol. 16, No. 2-3. pp. 213-221.

Bibtex

@article{8b139788ef9f4ef8bb21f17aa1d6ea3d,
title = "Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback",
abstract = "Artiklen er en del af en s{\ae}rudgave af Review of Communication med fokus p{\aa} undervisning p{\aa} kommunikationskurser p{\aa} f{\o}rste {\aa}r. Der fokuseres p{\aa} opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse p{\aa} f{\o}rste {\aa}r af bacheloruddannelsen i retorik p{\aa} K{\o}benhavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er s{\aa}ledes en vigtig del af retorikuddannelsen - s{\aa}vel p{\aa} bachelor- som p{\aa} kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivep{\ae}dagogik og repr{\ae}senterer hermed et m{\o}de mellem skriftlig og mundtlig retorik. ",
keywords = "Faculty of Humanities, Feedback, Mundtlig retorik, Responskultur, Retorisk didaktik, Kognitiv skrivep{\ae}dagogik",
author = "Hansen, {Jette Barnholdt}",
year = "2016",
month = jun,
doi = "10.1080/15358593.2016.1187450",
language = "English",
volume = "16",
pages = "213--221",
journal = "Review of Communication",
issn = "1535-8593",
publisher = "Taylor & Francis",
number = "2-3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Practices of Response in Public Speaking

T2 - The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback

AU - Hansen, Jette Barnholdt

PY - 2016/6

Y1 - 2016/6

N2 - Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.

AB - Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.

KW - Faculty of Humanities

KW - Feedback

KW - Mundtlig retorik

KW - Responskultur

KW - Retorisk didaktik

KW - Kognitiv skrivepædagogik

U2 - 10.1080/15358593.2016.1187450

DO - 10.1080/15358593.2016.1187450

M3 - Journal article

VL - 16

SP - 213

EP - 221

JO - Review of Communication

JF - Review of Communication

SN - 1535-8593

IS - 2-3

ER -

ID: 152665136