6. november 2014

Studiebesøg fra Wageningen

Uddannelse

En gruppe ph.d. studerende fra Wageningen University i Holland besøgte KU FOOD som en del af deres studierejse til Tyskland, Sverige, Finland og Danmark.

KU FOOD fik besøg af 23 ph.d. studerende fra Wageningens fødevarekemi-laboratorium med professor Harry Gruppen i spidsen. De studerende besøgte virksomheder, forskningsinstitutter og universiteter for at høre om aktuel forskning og produktudvikling og samtidig præsentere deres egen forskning.

Eleverne opholdt sig seks dage i Danmark, hvor de bl.a. besøgte Novozymes, CP Kelko, Arla, Aarhus Universitet Foulum, Carlsberg og DTU. KU FOOD var et af turens sidste stop i Danmark, og ifølge ph.d. studerende fra Wageningen Carla Araya-Cloutier havde gruppen en spændende dag på Københavns Universitet, hvor lektor Karsten Olsen var vært sammen med en gruppe studerende.

”Vi har fået et bredt overblik over den forskning, der bliver udført her på Institut for Fødevarevidenskab, og vi har også forsøgt at give lidt indsigt i de emner, vi forsker i, så det har været en rigtig god dag,” siger Carla Araya-Cloutier.

Ifølge professor Harry Gruppen tilstræber man på studieturene at besøge virksomheder og universiteter i mange dele af verden, og turen er tidligere gået til bl.a. Kina, Singapore og Malaysia, Schweiz og Italien. Hver studerende når typisk at komme med på to rejser i løbet af deres ph.d. studier.

Morgenbord i lobbyen på Rolighedsvej 26.