27. november 2014

Kongres for plante-, miljø- og natur-nørder

KONGRES

Den 14. og 15. januar 2015 går Aarhus Universitet, Københavns Universitet og Videncentret for Landbrug sammen om at forvandle Herning Kongrescenter til et summende centrum for alle, som arbejder med planteproduktion, natur og miljø.

På plantekongressen kan man høre 154 forskellige oplægsholdere, som har deres rødder indenfor forskning, politik og erhverv.

Kongressen serverer ny viden, nye vinkler på gammel viden, oplæg til debat og ikke mindst mulighed for at mødes med fagfæller i bred forstand. Det er anslået, at der vil deltage cirka 2.000 rådgivere, forskere, firmakonsulenter, landmænd og studerende.

Kongressen er delt op i 88 sessioner med hvert sit fokusområde under forskellige emner, som bliver belyst af 154 oplægsholdere med meget forskellige baggrunde. Sessionerne spænder vidt fra for eksempel ”Drikkevandsbeskyttelse med fokus på N og pesticider” i emnet Miljø  til ”Fremtidens korndyrkning” i emnet Korn og bælgsæd.

70 % rabat til studerende

Planlægningsgruppen bag kongressen vil gerne bidrage til at øge studerendes mulighed for at deltage, og derfor giver de 70% rabat på prisen for deltagelse til studerende med et gyldigt studiekort. Man kan finde ud af mere ved at kontakte planlægningsgruppen på plantekongres@vfl.dk

Se det fulde program på Plantekongres 2015s hjemmeside, hvor man også kan læse mere om overnatning og bespisning. Send en mail til plantekongres@vfl.dk, hvis du har spørgsmål omkring kongressen.