31. juli 2015

108 unge ind på Fødevareuddannelsen på KU i 2015

uddannelse

108 unge bliver tilbudt en plads på bacheloruddannelsen i fødevarer på Københavns Universitetet, og hele 91 af de studerende har fødevareuddannelsen som førsteprioritet.

Se video om bacheloruddannelsen "Fødevarer og ernæring" nedenfor:

Kategori: Statistik, Markedsføring

På fødevareuddannelsen sker der et ganske lille fald i antal studerende, da der ved samme tid i 2014 var 114 unge, som fik tilbudt en plads på studiet. Men institutleder Bjarke Bak Christensen ved Institut for Fødevarevidenskab er tilfreds med de foreløbige optagelsestal.

"Efter nogle år med rekordstigninger i antallet af nye studerende ligger det nuværende ansøgerantal lige under det højeste niveau. De unge er topmotiverede og meget målrettede, så vi forventer nogle studerende, der gennemfører uddannelsen hurtigt og er meget attraktive for vores fødevareindustri, der virkelig efterspørger dem," siger han.

Stadigt muligt at søge ind på fødevareuddannelsen på Københavns Universitet

For de unge, der ikke kom ind i første omgang, er der nu en chance til. Institutleder Bjarke Bak Christensen fremhæver, det stadigt er muligt at begynde på fødevareuddannelsen til september 2015 ved at gå ind på www.Studier.ku.dk og benytte de ekstra optagelsesrunder, der er åbne nu:

• 1. runde: 6. august kl. 12.00.
  • 2. runde: 13. august kl. 12.00. (på de uddannelser hvor der stadig er ledige pladser efter 1. runde)

Ansøgere, der har søgt ledige pladser i 1. runde, kan forvente svar i uge 33 og i 2. runde i uge 34.

"Fødevareuddannelsen er kendetegnet ved et rigtigt godt studiemiljø og studiet er meget anvendelsesorienteret med masser af virksomhedskontakt. Vi tilbyder gerne endnu flere studerende en spændende fremtid i fødevarebranchen," siger institutleder Bjarke Bak Christensen.