27. november 2014

FOOD styrker forbindelserne til industrien

Nyansatte

Institut for Fødevarevidenskab har fået to nye profiler, der skal være med til at styrke instituttets position i forhold til fødevareindustrien.

Den 1. december starter Colin Ray som sektionsleder for Mejeri, Kød og Planteproduktteknologi. Han kommer fra Arla Foods’ afdeling i Stockholm, hvor han har arbejdet med forskning og udvikling af nye mejeriprodukter.

Fergal Rattray er per 1. januar 2015 udnævnt til professor i mejeribiokemi. Han kommer fra en stilling hos Chr. Hansen, hvor han i en årrække har arbejdet som seniorforsker og senest har fungeret som teknisk salgschef med ansvar for Nordeuropa. Fergal Rattray er en stærk forsker med stor indsigt i mejeribranchen.

”Jeg er sikker på, både Colin Rays og Fergal Rattrays stærke forbindelser til industrien vil styrke vores ambition om at være en stærk samarbejdspartner for fødevareindustrien,” siger institutleder Bjarke Bak Christensen.