Beatopera og beatballet: Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970

Research output: Working paperResearchpeer-review

Standard

Beatopera og beatballet : Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970. / Lauridsen, Palle Schantz.

2020. p. 16-45.

Research output: Working paperResearchpeer-review

Harvard

Lauridsen, PS 2020 'Beatopera og beatballet: Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970' pp. 16-45.

APA

Lauridsen, P. S. (Accepted/In press). Beatopera og beatballet: Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970. (pp. 16-45).

Vancouver

Lauridsen PS. Beatopera og beatballet: Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970. 2020 Oct 6, p. 16-45.

Author

Lauridsen, Palle Schantz. / Beatopera og beatballet : Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970. 2020. pp. 16-45

Bibtex

@techreport{50e103142d9a4ec1afb78540e2e74cd4,
title = "Beatopera og beatballet: Rockmusikken og Det Kongelige Teater i {\aa}rene omkring 1970",
abstract = "En Bourdieu-inspireret analyse af de udvekslinger, kampe og synergier, der omkring 1970 i Danmark foregik mellem den klassiske dannelseskultur og den nye 'beat'-musik. Empirisk tages udgangspunkt to forestillinger p{\aa} Det Kongelige Teater i januar 1970: den danske gruppe Aches musik til Peter Schaufuss' ballet 'Homo' og den engelske gruppe The Whos g{\ae}steoptr{\ae}den med 'beat-operaen' Tommy. Empirisk er artiklen bl.a. baseret p{\aa} samtidige avisomtaler og -anmeldelser og p{\aa} interviews med medlemmer af Ache.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Bourdieu, Pierre, beatmusik, kultursociologi",
author = "Lauridsen, {Palle Schantz}",
year = "2020",
month = "10",
day = "6",
language = "Dansk",
pages = "16--45",
type = "WorkingPaper",

}

RIS

TY - UNPB

T1 - Beatopera og beatballet

T2 - Rockmusikken og Det Kongelige Teater i årene omkring 1970

AU - Lauridsen, Palle Schantz

PY - 2020/10/6

Y1 - 2020/10/6

N2 - En Bourdieu-inspireret analyse af de udvekslinger, kampe og synergier, der omkring 1970 i Danmark foregik mellem den klassiske dannelseskultur og den nye 'beat'-musik. Empirisk tages udgangspunkt to forestillinger på Det Kongelige Teater i januar 1970: den danske gruppe Aches musik til Peter Schaufuss' ballet 'Homo' og den engelske gruppe The Whos gæsteoptræden med 'beat-operaen' Tommy. Empirisk er artiklen bl.a. baseret på samtidige avisomtaler og -anmeldelser og på interviews med medlemmer af Ache.

AB - En Bourdieu-inspireret analyse af de udvekslinger, kampe og synergier, der omkring 1970 i Danmark foregik mellem den klassiske dannelseskultur og den nye 'beat'-musik. Empirisk tages udgangspunkt to forestillinger på Det Kongelige Teater i januar 1970: den danske gruppe Aches musik til Peter Schaufuss' ballet 'Homo' og den engelske gruppe The Whos gæsteoptræden med 'beat-operaen' Tommy. Empirisk er artiklen bl.a. baseret på samtidige avisomtaler og -anmeldelser og på interviews med medlemmer af Ache.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Bourdieu, Pierre

KW - beatmusik

KW - kultursociologi

M3 - Working paper

SP - 16

EP - 45

BT - Beatopera og beatballet

ER -

ID: 237105845