At lære gennem tænkning og erfaring

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

I kapitlet viser vi, hvordan relationen mellem læring og tænkning kan beskrives inden for en teoretisk ramme. Hensigten er, at den pædagogiske praktiker som fx læreren, pædagogen, underviseren og opdrageren kan få inspiration til egne overvejelser over, hvordan man kan tilrettelægge sin praksis på en måde, der giver rum for læring igennem tænkning. I kapitlet introduceres der til John Deweys og Jean Piagets forståelser af relationen mellem læring og tænkning, hvorefter de to tilgange benyttes til at reflektere over en konkret undervisningssituation i Natur og Teknologi i en 2. klasse på en dansk folkeskole.
Original languageDanish
Title of host publicationDet lærende menneske : At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis
EditorsPeter Brodersen
Number of pages21
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2019
Pages27-47
Article number1
Chapter1
ISBN (Print)978-87-412-7555-0
Publication statusPublished - 2019

ID: 228366589