At lære gennem tænkning og erfaring

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

At lære gennem tænkning og erfaring. / Christensen, Gerd; Wiberg, Merete.

Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis. ed. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. p. 27-47 1.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Christensen, G & Wiberg, M 2019, At lære gennem tænkning og erfaring. in P Brodersen (ed.), Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis., 1, Hans Reitzels Forlag, København, pp. 27-47.

APA

Christensen, G., & Wiberg, M. (2019). At lære gennem tænkning og erfaring. In P. Brodersen (Ed.), Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis (pp. 27-47). [1] Hans Reitzels Forlag.

Vancouver

Christensen G, Wiberg M. At lære gennem tænkning og erfaring. In Brodersen P, editor, Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis. København: Hans Reitzels Forlag. 2019. p. 27-47. 1

Author

Christensen, Gerd ; Wiberg, Merete. / At lære gennem tænkning og erfaring. Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis. editor / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. pp. 27-47

Bibtex

@inbook{7ae978b66e424e0e8e73439c7e6708c3,
title = "At l{\ae}re gennem t{\ae}nkning og erfaring",
abstract = "I kapitlet viser vi, hvordan relationen mellem l{\ae}ring og t{\ae}nkning kan beskrives inden for en teoretisk ramme. Hensigten er, at den p{\ae}dagogiske praktiker som fx l{\ae}reren, p{\ae}dagogen, underviseren og opdrageren kan f{\aa} inspiration til egne overvejelser over, hvordan man kan tilrettel{\ae}gge sin praksis p{\aa} en m{\aa}de, der giver rum for l{\ae}ring igennem t{\ae}nkning. I kapitlet introduceres der til John Deweys og Jean Piagets forst{\aa}elser af relationen mellem l{\ae}ring og t{\ae}nkning, hvorefter de to tilgange benyttes til at reflektere over en konkret undervisningssituation i Natur og Teknologi i en 2. klasse p{\aa} en dansk folkeskole.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Jean Piaget, John Dewey, Natur & Teknik",
author = "Gerd Christensen and Merete Wiberg",
year = "2019",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-412-7555-0",
pages = "27--47",
editor = "Peter Brodersen",
booktitle = "Det l{\ae}rende menneske",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - At lære gennem tænkning og erfaring

AU - Christensen, Gerd

AU - Wiberg, Merete

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - I kapitlet viser vi, hvordan relationen mellem læring og tænkning kan beskrives inden for en teoretisk ramme. Hensigten er, at den pædagogiske praktiker som fx læreren, pædagogen, underviseren og opdrageren kan få inspiration til egne overvejelser over, hvordan man kan tilrettelægge sin praksis på en måde, der giver rum for læring igennem tænkning. I kapitlet introduceres der til John Deweys og Jean Piagets forståelser af relationen mellem læring og tænkning, hvorefter de to tilgange benyttes til at reflektere over en konkret undervisningssituation i Natur og Teknologi i en 2. klasse på en dansk folkeskole.

AB - I kapitlet viser vi, hvordan relationen mellem læring og tænkning kan beskrives inden for en teoretisk ramme. Hensigten er, at den pædagogiske praktiker som fx læreren, pædagogen, underviseren og opdrageren kan få inspiration til egne overvejelser over, hvordan man kan tilrettelægge sin praksis på en måde, der giver rum for læring igennem tænkning. I kapitlet introduceres der til John Deweys og Jean Piagets forståelser af relationen mellem læring og tænkning, hvorefter de to tilgange benyttes til at reflektere over en konkret undervisningssituation i Natur og Teknologi i en 2. klasse på en dansk folkeskole.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Jean Piaget, John Dewey, Natur & Teknik

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-412-7555-0

SP - 27

EP - 47

BT - Det lærende menneske

A2 - Brodersen, Peter

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

ID: 228366589