2. juni 2017

Et sundere Danmark - skabt på viden og viljen til forandring

Folkemøde 2017

Institut for Fødevarevidenskab (FOOD) og Institut for Idræt og Ernæring (NEXS) drager på Folkemødet og afholder arrangement og debat om, hvordan forskningen bedst muligt kommer danskerne til gode.

Forskning i fødevarer, ernæring og fysisk aktivitet skal styrke danskernes trivsel og sundhed. Men hvordan skaber myndigheder, kommuner, erhvervslivet, de frivillige organisationer og forskningsinstitutionerne de optimale rammer for dette?

Til arrangementet har vi samlet en række stærke stemmer, der med forskellige udgangspunkter formidler deres visioner for, hvordan universiteterne og forskningen bidrager mest muligt til samfundets udvikling indenfor sundhedsområdet. Vi giver også en smagsprøve på fremtidens fødevarer.

Debatpanelet består af:

• Søren Møller, formand for DGI
  • Esben Laulund, Vice President i Chr. Hansen og bestyrelsesformand for Danish Food Cluster
  • En politiker (TBA)
  • Professor Arne Astrup, institutleder ved Institut for Idræt og Ernæring, Københavns Universitet
  • Professor Jens Bangsbo, viceinstitutleder for forskning ved Institut for Idræt og Ernæring, Københavns Universitet

Morten Løkkegaard, medlem af EU-parlamentet for Venstre leder debatten.

Smagsprøve på fremtidens fødevarer

I samarbejde med Nordic Food Lab giver vi en smagsprøve på fremtidens sunde, bæredygtige fødevarer; hjemmelavede fiskeskindchips.

Bag arrangementet står Institut for Fødevarevidenskab og Institut for Idræt og Ernæring , begge Københavns Universitet.

Information

Ønsker du mere information om arrangementet, så kontakt venligst Kristian Levring Madsen via mail: kma@nexs.ku.dk eller telefon: 4048 1684.

Københavns Universitet på Folkemødet

Københavns Universitet deltager i 2017 på Folkemødet med eget telt. Se det fulde program her.