2. oktober 2017

Cidersmagning for nye bachelorstuderende

Arrangement

De nye studerende på bacheloruddannelsen Fødevarer og ernæring var til cidersmagning.

Ud over smagning var der også oplæg om ciderproduktion.

Af Charlotte Munch-Andersen, studentermedhjælper på FOOD

Institut for Fødevarevidenskab inviterede alle nye studerende på bacheloruddannelsen Fødevarer og ernæring til cidersmagning på Frederiksberg Campus mandag den 25 september 2017. Smagningen blev indledt med en kort introduktion ved professor Wender Bredie som leder sektionen Design og Forbrugeradfærd, og derefter fik den nye årgang mulighed for at smage og online-bedømme dansk produceret cider.

Lektor Morten Arendt lavede en underholdende opsamling af data, og arrangementet blev afrundet af Emil Buhl Krøll, studerende ved Food Innovation and Health og medstifter af DECIDERET, som fortalte om teknikker og fremstilling i ciderproduktion.