30. august 2016

Velkommen til 103 nye fødevarestuderende

Fødevareuddannelse

Den 26. august 2016 bød Institut for Fødevarevidenskab velkommen til 103 nyoptagne bachelorstuderende.

Det blev fejret med morgenmad sammen med rusvejlederne i et af auditorierne på Frederiksberg Campus. Efterfølgende blev der holdt velkomstoplæg for de nye studerende af institutleder fra Idræt og Ernæring, Arne Astrup, institutleder fra Fødevarevidenskab, Bjarke Bak Christensen, samt studieleder for bacheloruddannelsen Fødevarer og ernæring, Jeanette Otte.

Institutleder Bjarke Bak Christensen fik et rigtig godt indtryk af de nye studerende.

”Det er en særdeles spændende generation, vi optager i disse år. De er meget engagerede, nysgerrige og ekstremt målrettede. Det lover godt for uddannelsen og i særdeleshed for udviklingen af fremtidens fødevarer, når de bliver færdiguddannede og skal ud i industrien og arbejde," sagde han.

De studerende begynder studietiden med en rustur. Her har en gruppe rusvejledere, som er ældre fødevarestuderende på Fødevarer og ernæring, planlagt en uge med en masse sjov og oplevelser for at få de nye studerende rystet godt sammen, inden uddannelsen for alvor begynder i september.