1. august 2016

102 unge tilbydes plads på Fødevarer og ernæring på Københavns Universitet

fødevareuddannelse

Allerede nu kan 102 unge gøre sig klar til at træde ind af døren til bacheloruddannelsen i fødevarer og ernæring på Københavns Universitetet, når studiet begynder til september. Det er et lille fald på cirka 5 % i forhold til 2015, og 85 af de nye studerende har fødevareuddannelsen som deres førsteprioritet.

Der er stadig ledige pladser på bacheloruddannelsen "Fødevarer og ernæring", så de unge, der endnu ikke har fundet det rette studie, har nu chancen. Frem til den 11. august kl. 12 kan man søge om optagelse.

Institutleder Bjarke Bak Christensen ved Institut for Fødevarevidenskab opfordrer unge med interesse for mad og naturvidenskab til at søge optagelse:

"Jeg vil naturligvis opfordre til, man benytter chancen og tilmelder sig fødevareuddannelsen. Vi tilbyder en uddannelse med lav arbejdsløshed, et fantastisk godt studiemiljø og undervisning med meget stor virksomhedskontakt."

Se video om uddannelsen og læs mere på studier.ku.dk.